dimecres, 18 de desembre del 2013

Tallers Vivencials a La Lleteria de Barcelona


  • Amb aquest tallers monogràfics volem oferim un espai de descoberta on les persones adultes compartirem recursos vivencials, informatius i de diàleg per tal d’assolir els següents objectius:
  • Promoure la reflexió sobre els processos de Vida dels infants des d’una perspectiva respectuosa no directiva, natural i lliure, tant entre mares i pares, com amb professionals o altres persones interessades.
  • Potenciar les capacitats dels pares, mares i professionals interessats en acompanyar:
  • als infants de forma que es puguin desenvolupar plenament satisfent les seves necessitats internes i fer-se a si mateixos (autopoiesis), tot respectant el seu ritme biològic, emocional i psicomotriu de desenvolupament (autoregulació).
  • la creació lliure, l’expressió artística plàstica, corporal i musical, el joc espontani, i l’experimentació (aprenem el que vivim) respectant el desig de cada infant. 
 
Tallers: 
 
I) L’Autonomia, un camí de descoberta.
En aquest taller partim de la convicció que cada infant és un ésser íntegre, amb processos de Vida propis. Les persones adultes, en el nostre rol d’acompanyants d’aquest caminar per la Vida, necessitem connectar amb els ritmes, desitjos i necessitats de cada infant com a ser únic, des del moment de concepció fins el seu desenvolupament en les diverses etapes de desenvolupament vitals.
II) Comunicació Viva, eines per al dia a dia.
En aquest taller ens acostarem de manera introductòria a la comunicació no violenta, una eina que facilita el diàleg per intercanviar informació i resoldre les diferències des de la responsabilitat personal i l'empatia cap a l'altre.
III) La parella i l’arribada dels fills/es.
La parella és el primer pas per generar Vida. Un òvul i un espermatozoide són dos. Abans de concebre un infant, ja hi ha una relació prèvia entre dos éssers adults: sigui llarga, curta, intensa, complexa, a distancia, etc. No hi ha un sol format de parella, el que si que hi ha és un ordre dins el sistema familiar que cal entendre per poder respectar i mantenir l’equilibri entre els/les diferents membres i que posa la relació de parella en primer lloc.
IV) Límits. Com posar-los amb amor i respecte?
El primer límit que ens trobem com a éssers humans és el sac amniòtic, sense aquest límit físic, la nostra Vida no es donaria ja que les condicions necessàries per a la nostra supervivència no existirien. Així que podem concloure que els límits són
necessaris per a la supervivència i per a l’adaptació com a espècie En aquest caminar travessant processos de Vida diferents, és necessari la intervenció de les persones adultes per tal de crear espais segurs, tranquils, relaxats i preparats perquè els infants puguin entregar-se a les activitats sensorials, motrius, cognitives i emocionals que afavoreixen el seu desenvolupament.
V) Constel·lacions familiars I i II. L’ordre dins la família.
Des de l’enfoc i el treball de les constel·lacions familiars, aquests dos tallers possibiliten, d’una manera totalment vivencial i pràctica, acostar-nos més a l’equilibri dins el nostre sistema familiar. Observar la dinàmica interna de les relacions que creem en el nostre dia a dia, alhora que endinsar-nos en els principis que regeixen tot sistema de família: jerarquia, pertinença i equilibri entre el donar i el rebre.
VI) Com acompanyar la descoberta sexual.
L’existència humana parteix de la cerca del plaer, d’un oscil·lar dins el continuum plaer-displaer (o dolor). En aquest procés, els infants persegueixen un equilibri intern que els connecta, en cada etapa de desenvolupament, a experimentar sensacions noves i diferents.
 
Facilitadora:   Elisenda Pascual i Martí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada